AS-02

image

Terwijl we wachten op lunch, lees ik de white paper door voor AS-02. Nieuw containerformat boven MXF. Specifiek voor multichannel output! Later meer,,, sorry wordt heel technisch

Opslag naar 4’6 pentabytes

De nieuwe Isis kan nu uitgroeien naar een 4,6 pentabyte systeem voor een enkel Interplay systeem. Dat is vier keer de capaciteit vergeleken met vorig jaar.

En avid introduceerd een Isis nearline! Raid 6. Vanaf 240Tb.
Erg handig voor reality shows.

Airspeed 5000 kan 4 kanalen opnemen/afspelen en kan enoden/decoden en heeft ftp mogelijkheden.

Interplay sphere. Verbind journalisten op afstand op interplay. En kunnen op afstand op interplay werken en elkaars werk zien.

Interplay central heeft nu een cliënt die werkt op iPad.

Mediacomposer 6,1 is uit met ondersteuning voor JPG2000 en AS-02.

CEO Avid doet onderzoek naar de markt

CEO van Avid deed onderzoek naar de markt en stelt dat de industry consumer driven is. De eindgebruiker stelt de norm. En wilt nog steeds hoge kwaliteit maar grootte differentiatie. Video en audio moet breder en sneller over elk netwerk. Of het nou social media of speelfilm is en alles ertussen.

Regen in Vegas

Zaterdag 08:45 ochtend begint hier grauw. Het regent in Vegas! Dat is iets wat weinig gebeurd. Maar ik klaag niet het wordt vanzelf weer beter. Vandaag na 26 uur op zijn, na een lange vlucht en 9 uur tijdverschil, bijkomen en voorbereiden op morgen.
Morgenochtend naar een sessie bij Avid, dan naar Newtek, misschien nog langs bij Editshare en misschien s avonds naar Blackmagic. De Hotels waar de congressen worden gehouden liggen allemaal op de strip. Maar toch een vol programma. We moeten het maar vinden.
Foto is uit mijn Hotelkamer genomen. Tussen het beton door zicht op de strip. Het weekend nog veel touristen om ons heen maar de bezoekers nemen gestaag de kamers over.  Verwacht wordt rond de 100.000 bezoekers. Dit hotel is van medium grootte maar heeft waarschijnlijk rond de 5000 kamers.

image

NAB 2012

Vrijdag vlieg ik naar Las Vegas om de NAB show te bezoeken.
Dit is een van de grootste beurzen op het gebied van FILM, TV, RADIO techniek en natuurlijk videocontent op internet.
Volgende week hoop ik via deze Blog updates te geven.
Arnout vd hoek

image

Artikel in AV-Entertainment

Arnout heeft voor het verstrijken van het “oude” jaar nog een mooi artikel geschreven voor AV-Entertainment.

DE DIGITALE VIDEOFILE OP REIS

Tegenwoordig speelt het overgrote deel van het maken van een televisieproductie zich af binnen de
digitale netwerken van de omroep. Als we alle camera’s op locatie zouden kunnen verbinden met deze
netwerken, zou ook de opname rechtstreeks hier terecht komen. Door Arnout van der Hoek, Media Assist…

Lees meer door op de titel van het artikel te klikken of de directe link hieronder…

 

Directe link: http://www.av-entertainment.nl/images/pdffiles/jaargang-7_editie-6_12-2011_artikel-423.pdf

Sociale Media, maar dan praktisch!

Of wij iets uit konden leggen wat betreft Social Media was de vraag via de mail. En voordat we daar op springen en roepen ja ja ja dat kunnen wij wilden we eerst de context weten van de vraag. Het bleek te gaan om lokale politieke partij die wegen zocht om naar buiten toe te treden. Omdat wij pretenderen geen “social media experts” te zijn maar puur kijken naar de toegevoegde waarde die de diverse media kunnen hebben wij deze opdracht met veel plezier aangenomen.

Daar er bij vele mensen toch nog wel wat vraagtekens zijn wat betreft “Social media” zou het vooral een verhelderende en inspirerende sessie moeten worden. We hebben een overzicht gemaakt van de diverse sites, de cijfers en het gebruik. Maar nog meer hebben we gekeken naar de voor- en nadelen van het gebruik van deze media. De mythe weggenomen dat het zaligmakend is en dat het “eenvoudig” is maar dat alleen inzet en een duidelijke strategie kan helpen je “boodschap” naar buiten te brengen.

Hoe ga je om met discussie en verschillende meningen? Reageer je primair of laat je de emotie wegebben en reageer je rationeler. Veel gesproken over Privacy en algemene omgangsvormen. Ook konden we vertellen dat het gebruik van de diverse media er voor kan zorgen dat je informatie goed kunt verspreiden zonder dat het een allegaartje van informatie op heel veel plekken gaat worden. Het geeft je de mogelijkheid informatie te verstekken en je doelgroepen naar je bron te krijgen (websites of welke vorm van informatie voorziening dan ook).

Al met al een goede en leuke sessie waar de deelnemers in ieder geval inspiratie hebben opgedaan en zeker voordelen zagen bij het gebruik van de beschikbare middelen. Aan hen de taak het geheel in strategisch perspectief te zetten en voorzichtig de eerste treden te betreden op de sociale media. Wij wensen ze daar heel veel succes mee!